top of page

Search Results

45 találat erre: „”

  • New Hungarian Language Courses available in November.

    KEZDÉSI IDŐPONTOK Jelentkezés menete kezdőknek ​ Nézd meg a kurzusokat és kezdési dátumokat Töltsd ki a jelentkezési lapot és válasz kurzust Ha a jelentkezési lap kitöltése közben nem használta a fizetési funkciót, kérjük erősítsd meg a választott kurzus nevét és kezdési dátumát e-mailben a info@hlschool.hu címen. Jelentkezés menete nem kezdőknek ​ A kezdési dátumok a teljesen kezdő tanfolyamokat jelölik! A magasabb szinten lévő tanulók bármelyik hétfőn csatlakozhatnak egy már futó kurzusba, az írásbeli és szóbeli szintfelmérő után. A TELJESEN KEZDŐ MAGYAR NYELVTANFOLYAMOK KEZDÉSI IDŐPONTJAI Szuper-intenzív reggeli tanfolyam Tantermi Hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön 10:00 és 13:30 között 2024. december 2. 2025. január 6. 2025. február 3. 2025. március 3. 2025. április 7. 2025. május 5. 2025. június 2. 2025. július 7. 2025. augusztus 4. 2025. szeptember 8. 2025. október 6. 2025. november 3. 2025. december 1. Tanfolyam díja Délutáni intenzív tanfolyam Tantermi Hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön 16:15 és 17:45 között 2024. november 11. 2025. január 6. Tanfolyam díja Online hétvégi tanfolyam Online Szombaton 09:00-12:30 vagy 14:00-17:30 ​ 2024. november 9. (9.00 - 12.30) 2025. január 11. ( 14:00- 17.30 ) 2025. március 8. 2025. május 10. 2025. július 12. 2025. szeptember 8. 2025. november 3. Tanfolyam díja Reggeli intenzív tanfolyam Tantermi Hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön 8:00 és 9:30 között ​2024. december 2. 2025. január 20. 2025. március 17. 2025. május 26. 2025. július 21. 2025. szeptember 22. 2025. október.20. 2025. december 1. Tanfolyam díja Online esti intenzív tanfolyam Online Hétfőn, szerdán és csütörtökön 18:00 és 19:30 között 2025. január 6. 2025. február 3. 2025. március 3. 2025. április 7. 2025. május 5. 2025. június 2. 2025. július 7. 2025. augusztus 4. 2025. szeptember 8. 2025. október 6. 2025. november 3. 2025. december 1. Tanfolyam díja Reggeli intenzív tanfolyam Online Hétfőn, kedden, szerdán és csütörtökön 8:00 és 9:30 között 2024. november 4. 2025. február 3. 2025. április 7. 2025. június 16. 2025. augusztus 4. 2025. október 6. Tanfolyam díja Általános esti tanfolyam Tantermi Hétfőn és szerdán vagy kedden és csütörtökön 18:00 és 19:30 között 2024. december 3. (k,cs) 2025. január 21. (k,cs) 2025. február 17. (h,sz) 2025. április 29. (k,cs) 2025. június 16. (h,sz) 2025. augusztus 26. (k,cs) 2025. szeptember 22. (h,sz) 2025. október 21. (k,cs) 2025. december 1. (h,sz) Tanfolyam díja

  • Magyar Iskola | Budapest

    Több, mint 30 év tapasztalat a magyar nyelv oktatásában Tanulj magyarul Tanulj magyarul Budapest központjában, a Petőfi Sándor utcában. Vagy próbáld ki egész évben elérhető online tanfolyamainkat. Magyar nyelvi kurzusaink úgy lettek tervezve, hogy szórakoztatóak és hatékonyak legyenek, minden diák számára. Ez a megközelítés garantálja, hogy maximálisan ki tudja használni velünk töltött idejét, javítva nyelvtudását és érdemben hozzájárulva szakmai fejlődéséhez. Magyar Iskola mindenkit szeretettel vár, legyen szó rövid utazásról, nyárról, tanulmányi félévről vagy online oktatásról. Minden hónapban új tanfolyamokat indítunk kezdő hallgatóknak, nem kezdő diákok pedig bármelyik hétfőn csatlakozhatnak, miután elvégezték a szintfelmérést. ​ Magyar tanfolyamok Szuper - intenzív reggeli tanfolyam Online Szuper - intenzív reggeli tanfolyam Intenzív reggeli tanfolyam Online Intenzív reggeli tanfolyam Intenzív délutáni tanfolyam Esti általános tanfolyam Online esti intenzív tanfolyam Online hétvégi tanfolyam Magánórák Céges képzések Gyerek tanfolyamok Első lépések TELJESEN kezdő Magasabb SZINTEK "Magyar Iskola's teachers lost no time at all in demonstrating their pedagogical expertise by smoothly shifting to online classes." – Lizano González, Spain More reviews "A year has passed since my daughter’s first Hungarian class and now we comfortably speak Hungarian together at home" - Szikszai Dénes from Luxembourg Students' work

  • Diákjaink munkái | Magyar Iskola

    Diákjaink munkái We are very happy and proud to share our students' work below. Please, enjoy these fantastic texts in Hungarian! Tiencsin - Az Egyetlen Magyar Koncessziós Terület Szerző: Meng Pu Tudod-e, hogy Magyarországnak volt gyarmata Kínában? 1902 és 1918 között a Tiencsin belvárosi része az Osztrák–Magyar Monarchia tulajdonában volt. Bár voltaképpen az a 108 hektáros (más források szerint 150 hektár) kerület nem volt egy gyarmat, hanem egy koncessziós zóna. ​ ​ Ferenc József utca ​ ​ Tiencsin, Észak-Kínában van, a 19. század második felétől fogva fontos kikötőváros és „Peking kapuja“ volt. A várost két fő részre osztja a Hajho-folyó. 1860 és 1945 között összesen kilenc nemzet rendelkezett koncessziós területtel a városban. Így a Hajho-folyó jobb partján, a nyugati oldalon megalakultak a japán, a francia, az angol, illetve a német koncessziós területek, míg a folyó bal partján, a keleti oldalon helyet kapott az osztrák–magyar, az olasz, a belga és az orosz koncesszió. Köztük ez az osztrák–magyar koncessziós terület a legrövidebb ideig tartott. ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ 1902-ben az Osztrák–Magyar Monarchia koncessziót kapott Tiencsin belvárosában. Az osztrák–magyar koncesszió önellátó terület volt, és az osztrák-magyar törvények alatt állt. A zóna déli részét 1901-ben lebontották, és széles, európai stílusú utcákat alakítottak ki, így jött létre az akkori Ferenc József és Bécs utca. Ezekben az utcákban bevezették az ivóvízhálózatot és a csatornarendszert. Pár év alatt a Ferenc József utcán sorban nyitottak a raktárak, éttermek, teaházak és üzletek, még egy mozi is működött ott. Ferenc József utcai csarnok is épült. Benne könyvesboltok, fodrászok, vegyesboltok, éttermek és bambusz termék boltok is voltak. 1905 és 1906 között angol mérnökök segítségével elbontották a kínai óváros és az osztrák-magyar koncessziós területet összekötő pontonhidat, hogy a helyére egy korszerű új hidat építhessenek. 1906-ban egy belga társaság elindította a városi villamosközlekedést: egyik vonala, a piros vonal, a pályaudvartól a Ferenc József utcán keresztül vezették az új hídon át az óváros felé. Az 1906-os népszámlálás szerint az osztrák-magyar zónában 25.512 fő kínai és 232 külföldi élt. 1907-től a városi hivatal elkezdte a születések, házasságok és a halálozások anyakönyvezését is. A terület talán legszebb épülete az Osztrák rakparton 1918-ban átadott úgynevezett Jüan-épület volt, amit Jüan Si-kaj kezdett el építtetni 1908-ban. Jüan Si-kaj a Kínai Köztársaság első elnöke (1913 - 1915) volt, és 1915-ben császárrá kiáltatta ki magát. Az épület második emeletét egy titkos vaslépcsővel összekötötte a pincével, hogy onnan a kert alatt kiépített alagúton gyorsan elhagyhassa az épületet. Ő soha nem lakott ott. Az az épület jelenleg egy múzeum. A Jüan-épület mellett, egy másik Kínai Köztársaság első elnökének, Feng Kuo-csang, háza volt. 1908-ban Bécs által finanszírozott új konzuli épületeket építtetett a Ferenc József utca és az Osztrák rakpart kereszteződésében. A két szomszédos épület összesen 1200 négyzetméteres volt. Azokat az épületeket 1923-ban a kínai selyemkereskedőknek eladták. Az egykori konzulátusban jelenleg egy étterem működik. Az osztrák-magyar fennhatóság 1917-ben ért véget, amikor Kína az Antant oldalán belépett az első világháborúba. A kínai hadsereg ellenállás nélkül hatolt be a területre. Ausztria a tiencsini területet jogilag az 1919-es saint-germaini békeszerződés, Magyarország pedig az 1920-as trianoni békeszerződés során vesztette el. Emlékszel még arra a selyemkereskedőre, aki megvette a konzuli épületeket? Mellette több épületet és raktárakat építtetett meg. Az egyik raktárban a nagymamám élt. Én is ott nőttem fel. Gyerekkoromban, egy utcai piacra jártam a nagymamámmal, de soha nem tudtam, hogy az utcát egykor Budapest utcának hívták. Nyáron, a folyóparton játszottam a barátaimmal, de senki soha sem tudta, hogy a mögöttünk lévő utca egykor Osztrák rakpart volt. https://kanizsaujsag.hu/hir/201711/magyar-katonak-tiencsin-utcain https://mult-kor.hu/kinatol-a-jeges-tengerig-az-osztrak-magyar-monarchia-t-kulns-vallalkozasa-20170301 https://player.hu/eletmod/igen-volt-egyszer-egy-magyar-gyarmat-kinaban/ https://falanszter.blog.hu/2011/01/19/az_osztrak_magyar_monarchia_kinai_gyarmata https://hu.wikipedia.org/wiki/Tiencsini_koncesszi%C3%B3s_z%C3%B3n%C3%A1k https://hu.wikipedia.org/wiki/Tiencsin A kutya: az egyik legismertebb állat a világon ​ Szerző: Meng Pu ​ A kutya története A kutya a farkas egy mára már kihalt alfajának háziasításával (domesztikációjával) jött létre. Nem tudni pontosan, hogy mikor kezdődött a háziasítása, de úgy gondolják, hogy már 10 000 – 100 000 éve ismerik egymást a kutyák és az emberek. A kutya és az ember kapcsolata koronként és helyenként eltér. A kutya lehet édes házi kedvenc, munkatárs, munkaeszköz, nélkülözhetetlen segítő, terapeuta, vagy élelem, táplálék. Minden feladathoz más a kutya optimális testfelépítése és viselkedése, ezért a különböző feladatokra különböző fajtákat tenyésztettek ki. Csak a 19. század végén kezdődött a tudatos, fajta szerinti, szelektált kutyatenyésztés. A FCI (Nemzetközi Kinológiai Szövetség, egyike a világ legfontosabb nemzetközi ebtenyésztő egyesületeinek) szerint a világon már 430 kutyafajta van, és a mai napig folyik új fajták kitenyésztése. A különböző kutyafajták nagymértékben eltérnek. A világ legkisebb kutyája a Törpecsivava, 33 cm, és a legnagyobb Német dog, 124 cm. A kutya Magyarországon Magyarországnak van kilenc őshonos kutyafajtája: puli, pumi, mudi, kuvasz, komondor, rövidszőrű-, és drótszőrű magyar vizsla, magyar agár, és erdélyi kopó. De Magyarországon a legnépszerűbb kutyafajta nem magyar, hanem német. Az adatokból kiderül, hogy országos szinten a legtöbb ember német juhászkutyát tart, csaknem 130.000-et. Yorkshire terrierek uralják Budapestet, ahol bizonyára a méretük miatt népszerűek. Csak néhány külső kerületben (a XVI., a XXII. és XXIII. kerületekben) előzik meg őket a németjuhászok. Az adatok alapján a Buksi a legnépszerűbb kutyanév Magyarországon. Csaknem 80 százalékuk keverék, és majdnem a háromnegyedük (73 százalék) hím. A fajtatiszta kutyák között, Lili és Rex átveszi a helyet, prédául a fővárosban sok Lili van. Túlnyomó többségük természetesen nőstény, két százalékuk azonban hím, azaz él néhány olyan kan kutyus, akit Lilinek hívnak. A kutya a mitológiákban Az egyiptomi mitológiában Anubisz vezette a halottakat az alvilágba. Az ábrázolásokon ő egy sakál- vagy kutyafejű ember. A görög mitológiában egy háromfejű kutya, a neve Kerberosz, őrzi az Alvilág kapuját. Kerberosz bárkit beengedett az Alvilág kapuján, azonban onnan ki senkit nem eresztett. A kínai mitológiában, napfogyatkozás vagy holdfogyatkozás akkor jön létre, amikor egy égi kutya megette a napot vagy a holdat. Dobolni kezdtek és petárdát gyújtottak, hogy megijesszék az a kutyát. https://hu.wikipedia.org/wiki/Kutya SZÉMANN TAMÁS, KOVÁCS M. DÁVID:Index összegyűjtötte a legnépszerűbb kutyaneveket: Picur, gyere ide! Buksi, helyedre! https://index.hu/kultur/eletmod/2017/10/30/kutyastat_legkedveltebb_kutyafajtak_kutyanevek_magyarorszagon/ ​ ​ Kínai Újév ​ Szerző: Meng Pu ​ 1, Minden évben ugyanazon a napon jön a kínai újév? Nem. A kínai újév egy mozgó dátumú ünnep, mert a holdnaptár szerint ünnepelik, ezért holdújévnek is hívjak. A legkorábbi lehetséges napja Január 21-e (1966), a legkésőbbi pedig Február 20-a (1985). A tavasz kezdetét jelképezi, tavaszünnepnek is hívjak. A holdújév nem egynapos ünnep. Néphagyományok szerint, az újév előkészítése December 23-án kezdődik meg, amikor a konyha istent imádják. Azt a napot „kisújévnek” is hívjak. Egy népi gyermekdal arról szól, hogy hogyan készülnek fel az ünneplésre, például a házat ki kell takarítani, húst főznek, csirkét vágnak, tofut készítenek, páros szép mondatokat és házvédelmező istenségek képét ragasztják az ajtóra. Januári 15-én a lámpafesztivállal ér az ünnep véget. De hát a tradíció nem jól működik manapság az élettel. A 7 napos nemzeti szünet és a munka miatt egyre kevesebb az ember, aki a hagyományt követik. 2. Minden kínai ünnepli a kínai újévet? Nem. Hivatalosan 56 etnikum él Kínában, közöttük néha a kisebbségeknek saját naptáraik vannak, és különleges újévet ünnepelnek. Például a csuangák (vagy csuangok), egy, Kína déli részén élő népcsoport, a számuk több mint 18 millió, egy hónappal korábban (November 30-án a holdnaptár szerint) ünnepelik az újévet. Az újévi ünnepkor a legfontosabb esemény az ősök imádása, sokat táncolnak és énekelnek. A tibeteik pedig a „loszárt” ünnepelik egy tibeti naptár szerint. Tibetiül a „lo” jelentése „év, kor”, és a „szár” jelentése „új, friss”. 2019-ben, Február 5-én kezdődik és 7-én ér véget. Az ünnepkor a kolostorok különleges szertartásokat végeznek a védelmező istenségekért. A templom előtt levő téren álarccal táncolnak, hogy a gonosz szellemet elűzzék. A thai újévet minden évben április 13. és 15. között ünneplik. A legjellemzőbb tradíciója a locsolás. A hagyomány onnan ered, hogy a Buddha-szobrokat ilyenkor ki szokták vinni a templomból, hogy lemossák. Mostanában azt hiszik, hogy minél nedvesebb, annál több jó kívánalmat kaphat. Néha a kisebbségek többsége muszlim, akik iszlám ünnepeket ünnepelnek az iszlámi naptár szerint. 3, Mit szoktak csinálni az újévkor? Az újévi szokások nagyban változnak, különösen a déli és az északi részek között. Általánosságban szólva, az újév előestéjén van a csúcspontja, amely hasonlít a szilveszterre. A család tagjai összegyűlnek, és együtt búcsúznak a régi évtől és üdvözlik az újévet. Egy nagy bankett után, beszélgetve az éjfélt várják. A nagy bankett általában hal- és csirke-ételeket tartalmaz, amelyek a gazdagságot és a szerencsét szimbolizálják. Kína déli részében, rizslisztből készült süteményt szoktak fogyasztani, az északi részében pedig töltött táskákat enni a bankett mellett. Éjfélkor petárdáznak, hogy a rossz szellemeket és a balszerencsét elijesszék. A buddhista templom 108-szor csenget, hogy megáldja az újévet. Január 1-én reggel megint petárdáznak, és új ruhát viselve rokonokat és barátokat látogatnak ajándékokkal, köztük a leggyakoribb ajándék a virág, a gyümölcs, és másféle ételek is. Hagyományos oroszlántáncot vagy sárkánytáncot adnak elő főként a déli tartományokban, amely a néphagyomány szerint szerencsét hoz, és elűzi az ártó szellemeket. Kanton tartomány, a kumquat (olyan, mint egy mini-mandarin), jellemező újévi virágpiacról híres, Peking pedig a templom piacról. 4, Miért félnek az újévétől a fiatalok? Bár nagy kulturális sokszínűség van, az ünnep lényege a család teljessége. A fiatalok a nagyvárosból a szüleikhez mennek vissza. Mi várja őket? Nem csak otthon készített finomságok, hanem viharos családi háború is lehet. Amikor jönnek haza, családjuk és rokonuk bosszantó kérdésekkel és aljas „kedves” tanáccsal bombázzák a fiatalokat. Például, a leggyakoribb kérdések azokat tartalmaznak: „Milyen munkád van? Mennyi a fizetésed? Mikor leszel főnők? Térjen haza és stabil munkát találjon az önkormányzatban!” „Már vásároltál lakást ? Ha nem, mikor fogsz? Ha igen, mennyire nagy és mennyibe került?” „Van barátod/barátnőd? Ha nincs, egy vak randit elrendelek neked. Ha igen, mikor fogsz házasodni és mikor lesz gyermeked?” Ha bosszús vagy dühös a fiatal, mindig azt mondják, hogy "amit csinálunk, az a saját boldogságod érdekében van. ” Ezt az éles generációs szakadékot az idősebb és fiatalabb generációk életének különböző elképzelései okozzák. A szülő generáció számára a „jó vagy sikeres élet” szabványa: a gyerekkel házas, stabil munkát, ami más emberek szemében tiszteletben tartott. Sok szülő számára nagyon fontos, hogy a gyerekeik rendezzék el és kezdjék el ezt a „jó vagy sikeres életet” a lehető leghamarabb. De a fiatalabb generációnak a házasság, a gyerekek és a „tiszteletre méltó” munka nem az élet legjelentősebb prioritása, a saját függetlenséget, szabadságot és boldogságot értékelik többre. 5, Mi a világ legnagyobb ember vándorlása? Abban az időszakban, ami a holdújév előtt 15 nappal kezdődik, és mintegy 40 napig tart, az utazók száma 2018-ban elérte a 2,97 milliárd főt. Az meghaladja Kína összlakosságát, és kb. négyszer több az európai összlakosságánál. Az utazók 72%-a hazamegy. Az átlagos utazási távolság kb. 700 kilométer, ami hosszabb, mint a távolság Budapest és München között. Ezt tartják a világ egyik legnagyobb, évente ismétlődő népvándorlásának. Nagyon nehéz volt vasúti jegyet venni, és nem mindenki engedhet meg magának egy repülőjegyet. Egyetemista koromban, amikor még nem voltak nagy sebességű vasútvonalak, egy osztálytársam csak egy ülőhely nélküli jegyet vett meg a 4 napos és 3 éjszakás utazására. Az utazás során a földön ült és a pad alatt aludt. Amikor leszállt a vonatról, olyan volt, mint egy menekült. De idén, a barátaim szóltak, hogy sokkal könnyebb a jegyek vétele. Nem tudom mi miatt. ​ 6, Mi a világ legnézettebb televíziós műsora? 1983 óta a kínai központi televízió (CCTV) holdújévi gálaműsorát közvetíti, amelyben énekes, táncos előadások, bűvészmutatványok, zsonglőrködések, és vicces kabaréjelentek kapnak helyet. Az a műsor a világ legnagyobb és legnézettebb televíziós produkciója, és új népi szokássá válik. Idén több mint 1,17 milliárdan (1,173,000,000) nézték a csatornáin és az interneten világszerte. A gála első napjaiban a műsor szinte teljesen a művészetre és a szórakozásra összpontosított, de évek óta folyamatosan fejlődik az alulról való politikai programozás a gálán mostanában, aminek főként a politikai propaganda terjesztése a célja. Nem szeretem, se nem néztem a gálát idén. 7, Mindig petárdáznak újévkor? Nem. A tűzijátékok és a petárdázás hagyományos újévi szokások. De nem mindig szabad petárdát játszani, különösen a nagyvárosokban. 449 város, amely több mint 64%-a kínai városoknak, bizonyos mértékben megtiltotta a petárdát idén. Például 1993-2005 Peking megtiltotta a petárdázást, csak néha elővárosi területen kívül, a tűz, a személyi sérülés és a légszennyeződés miatt. De a kultúra tudósok másképp gondolkodnak arról, hogy egy petárda nélküli csendes újév nem lehet se valódi, se boldog, és a hagyomány fenntartását károsítja. 2005-2018 között Peking megengedi a petárdát, mert azt az emberek követelték. De 2018-tól Peking belvárosában és elég sok külvárosi területen ismét nem szabad petárdázni, hasonló okok miatt, mint 25 évvel ezelőtt. A tilalom alatt petárdát szimuláló elektronikus dekorációt használtak. ​ https://zhuanlan.zhihu.com/p/33693094 https://hu.wikipedia.org/wiki/Csunjun https://hu.wikipedia.org/wiki/Losz%C3%A1r https://hu.wikipedia.org/wiki/Thai_%C3%BAj%C3%A9v https://hu.wikipedia.org/wiki/Iszl%C3%A1m_%C3%BAj%C3%A9v ​ ​ ​ Tízdimenziós Világ Szerző: Cenyan Szeretnék bemutatni nektek mára egy tudományos témát, azt hogy hogyan képzelhetjük el a 10-dimenziós világot, hogy tornáztassuk az agyunkat egy kicsit. I: Kezdjünk egy ponttal. Ennek a pontnak nincs nagysága. Ez csak egy pozíció egy rendszerben. Egy második pont jelez egy más pozíciót. Most hozzuk létre az első dimenziót egy vonal húzásával a két ponton keresztül. Egy első dimenziós tárgynak csak hossza van, nincs szélessége, se mélysége. II: S ha most húznánk egy másik vonalat az első vonalon keresztül, beléptünk már a második dimenzióba. Az itteni tárgyaknak van hossza és szélessége, mélysége pedig nincs. Elképezhetjük, hogy ágazott az első dimenziós vonal, és a második dimenzióba lépett be. Ez a fogalom segít elképzelnjünk magasabb dimenziókat. Bemutatnám nektek most a 2-dimenzióban lakó laposlandit: Képzeljétek el: a laposlandinak nem lehetne emésztőrendszerrel rendelkeznie, hiszen egy emésztőcső két részre osztja. Másrészről, a laposlandiak csak a világunk keresztmetszetét láthatják. Például a így... ...látnak egy lufit, ami átmegy az ő világukon: Egy kis kör kezdetben,ami nagyra és nagyra nő. Aztán össze-összemegy, és egy idő után eltünik a világukból. ​ Nevezhetjük még a 2-dimenziót egy ágazásnak, mivel így alakult az 1-dimenzióból. ​ III: Apropó, a 3. dimenzió elképzése a legkönnyebb nekünk, mert benne élünk napról napra. Nekünk van mindhármunk: hosszunk, szélességünk és mélységünk. De ennek van egy másik magyarázata is. Képzeljünk el egy hangyát, aki sétálgat ezen a újságon. ​ Lehetővé tettem, hogy ő eltűnjön egy pontról és feltűnjön egy másik ponton varázslatosan Itt mit csináltunk? Mondhatjuk, hogy összehajtottuk a 2-dimenziót a magasabb dimenzióban, a 3-dimenzióban. Az jelenti, hogy el tudnál jutni közvetlenül egyik pontról egy másik pontra a magasabb dimenzióban. Hívhatnánk a 3-dimenziót egy hajtásnak ​ IV: Na figyu, az első három dimenziónak a jellemzője a hossz, szélesség és mélység. ​ Akkor mi a 4-dimenzió jellemzője? Egy válasz az lenne, hogy időtartam. Képzeld el magad, aki egy perccel ezelőtt élt, és a mostani énedet. ​ Ez a vonal, amit éppen vontunk, egy vonal lenne a 4-dimenzióban. 4-Dimenzióban úgy néznél ki, mint egy kígyó, csatlakoztatva egyik végét az embrió, baba önmagad, másik végét a halott önmagadmagad között. Forint történelme és elődjei (Hipernflációval kapcsán) ​ Szerző: Cen ​ ​ Mára a pénzről szeretnék beszélni, magyar forinról történelméről és az elődjeiről, meg elkerülhetelenül az hiperinflációról, ami manapságban is egy releváns témának tartom, ugyanis jelenik bizony világ részein. Mert külcsönkértem egy barátom anyukától egy csomó öregpénzt, prezentálok róluk, és miközben megosztom a pénzeket. +Eleinte mutatnék nektek egy 1980 évben kiadott húsz forintost: (Egy unalmas Népköztátsasági benkjegy Dózsa Györggyel az elején, és egy kommunista angyal a hátoldalon, egyik kezében kalapács, másikban kalász.) Úgy néz ki hogy egykor egy 20-as megért valamit, a jegy külseje alapján itélve. Igaz, 1980-ban 1000-t ért meg, illetve 50-szer volt az értéke. Tehát azt jelenti hogy forint 40 éveken keresztül elvesztette értéke 98%-t. +Kommunizmus alatt, forintok mellet filléreket is forgalomba hozták, íme az egész érmek gyűjtemény 1989-ben, magyar népköztarsaság utolsó évében: ​ ​ (Érezhetitek hogy mennyire könnyűek a nikkelből gyártott fillérek, ugyan mint az értékeik.) +Átfordítom hogy lássátok a hátlapokat is: (Úgy tűnik György bácsi még mindig a húszason nézeget, bár kisebb az ablaka.) Mivel csak felét ért meg 10 év után. Jött a szbadság hajnala egy év után, fillérek még szerepeket játszottak néhány évre a Magyar Köztársaságban, habár minimálisabban. +Még akkor is a Magyar Nemzeti Bank vette a fáradságot ahhoz, hogy változtatták a nyomtatást a metszetében: (+Gondosan eltüntették a „nép”-et „népköztársaság”-ból, noha egészen azonos a mintájuk.) +Forint érmék 90-as években már elfogadták hasonló vázlatot mostani érmékhez képest, habár más címletekkel, például kettő forintos és az óriási százas: (ami 5-ször volt az értéke kiadásákor.) Ha nézzük közelebbről az egész modern forint történelmét, találhatjuk az alábbi konkrét adatokat: 1946-ban (mikor kezdtek el nyomtatni a modern forintot) 13,21 Ft/g 2010-ben 9360 Ft/g Az amerikai dollár árfolyama is változó értékű: 1946-ban az akkori dollár 11,7 forint volt 2017-ben az aktuális dollár 271 forint 1946-ban: 1 kg kenyér 0,96 Ft, 1 liter pasztőrözött tej 1,10 Ft, 1 liter benzin 1,60 Ft 1 csomag cigaretta 2,00 Ft volt Sejthetjük ezek az adatok alapján arról, hogy forint leértékelt jelentősen évek után, mondhatjuk hogy magas infláció miatt szenvedett, azonban ezt az inflációt még nem tudjuk meghatározni Hiperinflációnak, ugyanis hiperinflációnak általában havi 50%-nál nagyobb árszint-emelkedést nevezzük. Még előbbre kell visszmennünk a Magyar gazdasági történelemben. Eredetileg forint arany volt, hiszen a szó „forint”-nak a régi alakja „florint”, a latinnevéből „florentinus” vagyis „firenzei”, ahol gyártották az első arany érméket Europában, miután Magyarországon kezdték forintot használni, egyre olcsóbb fémből gyártották, ezüstből, rézből mielőtt bankjegy forgalmazása). Mindez ellenére a legkomolyabb infláció, az igaz hiperinfláció előfordult miután átalakítottak florintról a modern forint elődjére, pengőre 1927-től. +Íme ez itt egy 1930 évben nyomtatott száz pengő (Magyar Királyság alatt, Mátyás királlyal az arcon, +palóta pedig háton, hat nyelvben is meg van tüntetve az címlete magyarul, németül, slovákul, szerbül, ruszinul és románul, amiatt a volt-királyság többnemzetisége miatt.) 30-as években egy pengő kb. ezer forint, illetve ennek a jegynek százezer forint volt az értéke akkor. Emellet kisebb címletek is voltak a forgalomban, tízes, húszas, ötvenes. +S rá van tüntetve „a bankjegyek utánzásáért törvényszabta büntetés jár” ami egy eléggé régies mondat, ami azt jelenti hogy hamisítást törvény büntet. Háború előtti gazdaság alatt inflációt még egészséges mértéken tartott fenn. De sajnos hamarosan kitört a háború, Németország szövetségese lévén, Magyarországot szovjetek birtokba vették kapituláció után 1944-ben. +Azután forgalomba került a szovjet átmeneti kormány által kiadott pengő: („A vöröshadsereg parancsnoksága pengőjei”, amelyeken rá van tüntetve, hogy „hamisítása HADItörvények szerint büntettetik”) Haditörvények, hiszen Magyar Nemzeti Bank helyett a vöröshadsereg a kibocsátójuk. +Emellet a mondat mellet: („elfogadása minden fizetésnél kötelező” is rá volt irva.) 1945-ben Magyar Kommunista kormány állapítása éppen után, hiperinflációt okoztak, egy részről a háború utáni gazdasági összeomlás miatt, másik részről a hadseregi és új kommunista kormány által elfogadott gondtalan gazdasági politikák miatt. 1946 őszéig, 1 évben, az infláció megközelítette a 41 900 billió (4,19 × 1016) százalékot, az árak 15 óránként duplázódtak, következésképpen a világtörténelem legsúlyosabb hiperinflációnak történt itt Magyarországon. +Talán ezek a jegyek segítenék elképezni az illető nehézséget. 1945 tavasszal pengő forgalomba került ujra: (Az első száz pengőt kiadták áprilisban, optimiszmusan Mátyás királlyal, +meg a vár néző látvánnyal hátul.) +De nyáron végéig már elért tízezerig drasztikus áremelkedésért: +Új év előtt még tízmilliós is forgalomba hozták: (+Kétsszer Kossuth Lájossal, állítólag elfogyott a Magyar hős.) +1946 márciusig egy milliárd pengőseket is dobta a piacra, hisz most már nem is vették a fáradságot nullásokat rajzolni. +Azután milpengőkre is került sor: (hogy ne rajzolanak 6 darab nullát. Láthatjuk hogy újra is hasznosították a mintát, egy millió szorozva után.) +Nyáron pedig megint milliárdig emekedett is milpengő alapján, megint kettő Lajos után. +Azonban bilpengő is elkerülhetelenül született kereslet alatt. Figyelmeztetnék hogy billiópengő egy millió milliópengő, 12 nullával, nem csak egy milliárd 9 nullával. +Úgyhogy a világtörténelemben legnagyobb címlet született Magyarországon, egymillió billiópengő, azaz 18 nullával: +Persze hogy probálták helyrehozni a pengő értéket, például ezeket az határidős adópengőket kibocsátották: (+Hogy használják a ”közadók, közüzemi dijak ellen lerovására”.) A legújabb bilpengővel párhuzamosan, ahogyan még bonyolultabb káoszt okozott. +Sajnos még adópengő is nemsokára tizmillióig ért el, vagyis elvesztette az értékét. +Végülis 1946 augusztus 1-jén a magyar pengőt leváltotta a forint , ekkor 400 kvadrilliárd pengő vagis 4 plusz 29 nullával ért egy forintot. Az inflációt jellemzi egy akkori középvezetői elbeszélése is: a talicska (egy kerekű kis kézikocsi amit tollod), atalicskányi egynapi fizetését munka után sietve hazatolta, de felesége egy óra múlva már csak két tojást kapott érte. A híres Zinbabwéi hiperinflációban tíz billiószorig emelkedett az árvonal, azonban ez a magyar infláció tíz millió billiószorig ért el, egy millioszorral súlyosabb annál. Mindamelett ez volt a magyar bukás, vajon mi a helyzet más országban? Veszük szomszédos Ausztriát például mert van nálam néhány osztrák érme. +És valójában ez a legrégiebb érme a gyűjteményben, egy 1885-ben gyártott egy Scheidemünzés: +1924-ben már egy ezrest is érméként használtak: A világ legerősebb valuták a amerikai dollár és brit font, mindketten elvesztette értékei 99% százalékát eddig a háború végétő. Azt is szokták sejteni hogy Kínai Renminbi meglesz a új globális pénznem, habár sosem is használják fizikai bankjegyeket Kínában, ráadásul teljes mértékben kormány ügyelés alatt áll. Ennek a ténynek fényében, azt zeretném megkérdezni tőletek hogy milyen mértékben hiszitek a nemzeti bankok által kiadott fiat papírpénzeket? ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ Autók ​ Szerző: Avi ​ Gyorsabb ló építése - Henry Ford ​ Van egy híres idézet (némileg kétségesen), amelyet Henry Fordnak tulajdonítanak: ​ "Ha megkérdeztem volna az embereket, mit akarnak, azt mondták volna, hogy gyorsabb lovakat szeretnénk." Az ügyfelek könnyen leírhatják problémáikat – ebben az esetben gyorsabban szeretnének eljutni valahova –, de nem a legjobb megoldást. Melyik autóval közlekedünk ma? ​ Bemutató elő feladatok a közönség számára - 1 1. Mi az 5 leggyakoribb probléma a jelenlegi autójával (feltéve, hogy van ilyen) Bemutató elő feladatok a közönség számára - 2 Mi az az 5 legfontosabb tulajdonság, amivel egy autónak rendelkeznie kell 10 év múlva? Milyen autókat fogunk használni 2030-as években? ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ A kívánt jellemzőim Alacsony fenntartási költség ​ Nem szennyező autó Biztonságosabb autó Saját autó vs használatonkénti fizetés Integrált szórakoztató rendszer ​ Elektromos autók ​ Az akkumulátor technológia fejlődik: Gyorsabb töltés Nagyobb hatótávolság Alacsony fenntartási költség Nem szennyező autó ​ ​ Autonóm autók Az autonóm vezetés általában olyan önvezető járműveket jelent, amelyek emberi vezető beavatkozása nélkül mozognak. technológia: felhő alapú számítástechnika mesterséges intelligencia Az autonóm autók 5 szintje 0- nincs automatizálás A sofőr teljes felelősséggel tartozik, és folyamatosan elvégzi a vezetési feladatok minden aspektusát. Nincsenek vezetőtámogató rendszerek ​ 1-Vezetői asszisztens A vezető a kormányzást vagy a gyorsítást/féke zést delegálhatja a rendszerre. A rendszer végrehajtja az egyik vezetési feladatot. ​ 2-Részleges automatizálás A vezetőnek folyamatosan figyelnie kell a rendszert. A rendszer számos vezetési feladatot végrehajt. ​ 3-Feltételes automatizálás Bizonyos helyzetekben a vezető elterelheti a figyelmét az útról, de mindig készen kell állnia arra, hogy újra átvegye az irányítást. A rendszer meghatározott útvonalakon önállóan tudja irányítani az autót. ​ 4-Magas automatizálás A vezető a teljes irányítást átadhatja a rendszernek, és más tevékenységeknek szentelheti magát. A rendszer képes az összes vezetési feladat elvégzésére. ​ 5-Teljes automatizálás Nincs szükség sofőrre. A rendszer minden körülménye k között autonóm módon irányítja az autót. ​ Összekötött út Az Autók kommunikálni fognak más autókkal és útjelző táblákkal. ​ Technológia: felhő alapú számítástechnika mesterséges intelligencia a dolgok internete *Biztonságosabb autó Repülő autók 1940-ben Henry Ford megjósolta ezt; "Jelölje be a szavamat: jön egy repülőgép és egy motorkocsi kombinációja. Lehet, hogy mosolyogsz, de eljön." ​ ​ Jegyzetek az olaszországi kertről, kertészetről és virágtermesztésről az ókortól napjainkig ​ Szerző: Luca Olaszországban nagy hagyományai vannak a kerti termesztésnek, már az ókori rómaiak is termesztettek rózsát, liliomot, ibolyát, nárciszt és jácintot. Fűtött üvegházakat is építettek ritka növények termesztésére. Az is ismeretes, hogy kifejlesztették a metszés művészetét, amellyel a metszett növényekkel a kert tulajdonosának nevét írták. Pornpei kert A középkor kezdete Olaszországban a kertészeti válságot jelentette. A dísz- és gyógynövények termesztését különösen a kolostorok számára tartották fenn, falakkal körülvett kertekben. "Egyszerűek kertjének" nevezték őket, mert ott termesztették a főzéshez és az orvostudományhoz nélkülözhetetlen növényeket. San Pietro paplak kertje Cherascoban (Piemont) ​ Az olaszországi Reneszánsz korában, a klasszikus kultúra újrafelfedezésével kertészek és tájépítészek találták fel a geometrikus kertet, sövényekkel, szobrokkal és szökőkutakkal, amelyet világszerte "olasz kertnek" neveznek. A metszés művészete, amelyet a rómaiak egykor gyakoroltak, újra előkerült, és a legfontosabb kertekben növénylabirintusokat hoztak létre. 1580 körül Olaszországban több mint 60 botanikus kert volt. A francia kert ​ Az olasz kert ​ A 17. századtól a Versailles-i palota példája szerinti „francia kert” modellje Európa-szerte elterjedt, az olasz minta pedig a feledés homályába merült. A 19. században azonban Európa-szerte az "angolkert" uralkodott. ​ ​ A tizenkilencedik században Olaszországban a virágok és növények termesztése egyre fontosabbá vált. Kertészek szakmai iskolái, vásárok és szakfolyóiratok jöttek létre. Liguria, Piemont és Toszkána az első vidék, ahol az intenzív virágtermesztés fejlődött ki, majd Campaniában és Szicíliában is.

  • Landoló oldal | Magyar Iskola

    Köszönjük a megrendelésed! A további részletekről e-mailben értesítünk. Amennyiben nem kapod meg e-mailünket, kérjük, ellenőrizd a spam mappádat. Kezdő oldal

  • 404 Error Page | Magyar Iskola

    Page Doesn't Exist The link you clicked may be broken or the page may have been removed. Back to Homepage

  • Mi Tanárok | Magyar Iskola

    SPEAKIFYR - AZ MI MAGYAR TANÁR MI Tanárok Gyakorold a magyar nyelvet MI tanár okkal! ​ Fejleszd hatékonyan a beszédkészségedet, a mesterséges intelligenciát használó, nyelvtanuló alkalmazásunk segítségével. ​ Ismerd meg az MI tanárainkat! Noémi Tamás Az innovatív nyelvtanuló alkalmazásunk mesterséges intelligencia segítségével fejleszti a beszédkészségedet. ​ Szórakoztató feladatokkal, valós idejű visszajelzésekkel és személyre szabott leckékkel egyre magabiztosabb lehetsz egy élő beszélgetés során. ​ Az MI mentorok minden szinten – kezdőtől a haladóig – segítenek a hallásértés, a kiejtés és a beszédkészség fejlesztésében. ​ Akár az alapvető kifejezéseket tanulod, akár folyékony beszédre törekszel, az alkalmazás igazodik az igényeidhez . Tanulj bárhol, bármikor , a csak neked készült leckékkel! Hogyan segítheti a Speakifyr a tanulásodat? Biztonságos és támogató környezet , ahol magabiztosan gyakorolhatod a beszédet. ​ Kommunikálj az oktatóval akár az anyanyelveden, akár a tanult nyelven! ​ ​ Válassz tetszés szerint a különféle témakörökből , és beszélgess az MI oktatóinkkal! ​ ​ ​ Használj interaktív elemeke t, amelyek hatékonnyá és élvezetessé teszik a tanulást! ​ Azonnali fordítások is segítenek a beszélgetéseid során! ​ Elemezd és gyakorold a kiejtésed az azonnali visszajelzések segítségével. ​ Mentsd el és idézd fel a tanulás során elsajátított szavakat. ​ Kapj azonnali visszajelzést a nyelvi készségeidről, és tippeket a nyelvi fejlődéshez. ​ Alakítsd ki a saját nyelvtanulási szokásaidat különféle kihívásokkal! ​ Vegyél részt izgalmas beszélgetésekben az MI tanárainkkal! GYIK Előfizetési díj Hozd ki magadból a legtöbbet! Indulj még m a el a siker felé! Speakifyr MI tanár ​ 7999,- Ft havonta MEGRENDELEM or Vissza a csomagokhoz Gyakran Ismételt Kérdések A Speakifyr megfelelő teljesen kezdőknek? A Speakifyr MI ideális azoknak a felhasználóknak, akik alapszinten ismerik a nyelvet, és szeretnék fejleszteni beszédkészségüket. Kezdők számára készítettünk egy bevezető útmutatót, amely segít az indulásban. Ez az útmutató lefedi a magyar nyelv alapvető elemeit, így tud egy megfelelő alapot adni a Speakifyr MI használata előtt. Néze meg a bevezetőt, és kezdje el nyelvi készségeinek fejlesztését még ma! Javasoljuk továbbá, hogy először jelentkezzen be valamelyik élő tanfolyamunkra, hogy szilárd alapokat építsen: a magyar nyelvtanfolyamokra! Hol tárolják az adataimat? Adatait az Európai Unión belüli szervereken tároljuk, olyan szolgáltatásokat használva, mint a Microsoft (hang- és adatátvitelhez), az Auth0 (hitelesítéshez). Ezenkívül a Speakifyr MI felhasználja az OpenAI, az Anthropic és a Groq mesterséges intelligencia szolgáltatásait, az Egyesült Államokban feldolgozott adatokkal. Milyen böngészőket használhatok? A Speakifyr kompatibilis az összes modern böngészővel, beleértve a Chrome-ot, a Firefoxot, a Safarit és az Edge-t. Zökkenőmentesen működik az iPhone és az Android mobilböngészőin is. A Magyar Iskola MI egy progresszív webalkalmazás, ami azt jelenti, hogy a böngészőből telepítheti anélkül, hogy az App Store vagy a Google Play oldalára lépne. Androidon, az Speakifyr oldal megnyitása után a böngészőjében talál egy telepítési gombot. iOS rendszeren nyissa meg a Speakifyrt Safariban, koppintson a megosztás ikonra, és válassza a „Hozzáadás a kezdőképernyőhöz” lehetőséget, hogy normál alkalmazásként telepítse telefonjára. Milyen MI modelleket használ az alkalmazás? A mesterséges intelligencia az OpenAI, az Anthropic és a Meta mesterséges intelligencia modelljeinek keverékét alkalmazza. Mindegyik modell kiválóan teljesít bizonyos feladatokban, és hatékony MI oktatót hoz létre a felhasználók számára. Miben különbözik a Speakifyr MI a ChatGPT hangvezérlésétől? A Speakifyr MI személyre szabott nyelvtanulási élményt kínál a ChatGPT-vel. További funkciókat, például kiejtési értékelést, prémium hangtechnológiát, többnyelvű támogatást, válogatott tananyagokat, integrált visszajelzést és fordítási lehetőségeket biztosít, így átfogó nyelvoktatóvá válik.

  • Magánóra | Magyar Iskola

    FORDÍTÁS & ​TOLMÁCSOLÁS A Magyar Iskola szolgáltatásai között elérhető a professzionális fordítás és tolmácsolás biztosítása is. Főbb területek: ​ Mezőgazdaság: Ez az állattenyésztést, növényvédelmet, a biodiverzitás megőrzését, földgazdálkodást, biotechnológiai fejlődést és mezőgazdasági gépesítést foglalja magában. Energiaszektor: A szakértelmünk magában foglalja a generálás és elosztás aspektusait. Politikai és kormányzati ügyek: Ide tartozik a nemzetközi szervezetekkel való munka, politikai gyűlések, látogatások és delegációk, tárgyalási folyamatok stb. Bűnüldözés Üzleti és pénzügyi szektor: Szolgáltatások kiterjednek a vállalati ügyekre, tárgyalások elősegítésére, szerződéses megbeszélésekre és szervezeti látogatásokra. Szórakoztatóipar Nonprofit szervezetek: Olyan területeket lefedve, mint a fenntartható növekedés, politikaképzés, emberi jogok védelme, nonprofit működés, demokratikus változások, kisebbségi kirekesztés és nemi előítéletek elleni küzdelem, hatékonyság optimalizálása, eredmények értékelése és költségvetések monitorozása. Egészségügy és gyógyszeripar: gyógyszerkutatás, klinikai vizsgálatok lebonyolítása, kutatókkal való találkozók és egyebek. ​ Ez a széleskörű szakosodás átfogó fordítási és tolmácsolási szolgáltatásokat biztosít különböző szektorokban.

  • SkillToolKit regisztrációs segítség | Magyar Iskola

    SkillToolKit Support Mi a SkillToolKit? A SkillToolKit egy e-learning platform, amely tartalmaz egy e-teszt funkciót is. A Magyar Iskolában a tanfolyamok szintzáró teszt elvégzésével teljesíthetőek. Az online tesztelést a SkillToolKit e-learning rendszer teszi lehetővé. Ha bármilyen nehézséged van a rendszerrel kapcsolatban, kérjük, lépj kapcsolatba velünk a következő címen: technicalsupport@hlschool.hu Hogyan tudok belépni? Ha még nem hoztál létre profilt, akkor kérjük, várd meg a regisztrációs e-mailt a Magyar Iskola Kft-től, vagy regisztrálhatsz itt is. Az e-mail egy hivatkozást tartalmaz majd, amely lehetővé teszi a jelszavad beállítását. A link 72 órán keresztül él. Amint végeztél az aktiválással, itt tudsz bejelentkezni . Ha már regisztráltál, kérjük, jelentkezz be itt az e-mail címed és jelszavad segítségével. Ha más nyelvet szeretnél kiválasztani, kattints a nyelvválasztó ikonra (ld. 1. kép). 1. kép Javasuljuk, hogy az első használat előtt olvasd el a Tippek és trükkök részt , annak érdekében, hogy ne az éles vizsga alkalmával találkozz először a felülettel.

  • SkillToolKit e-vizsga segítség | Magyar Iskola

    SkillToolKit e-vizsga tippek és trükkök Főoldal Bejelentkezés után aktív és inaktív csempéket fogsz látni. Az aktív csempéket bármikor elindíthatod, korlátlan próbálkozási lehetőséggel. Az inaktív csempék azt jelzik, hogy nincs hozzáférésed az adott teszhez (hiányzik a Hozzáférés gomb), csak az erre kijelölt időpontban fog aktívvá válni. Az alábbi képen aláthatsz egy példát a főoldalra, illetve a nyelvválasztás módjára. 2. kép Gyakorlás a SkillToolKitben A folytatáshoz válassz ki egy aktív csempét, és kattints rá. Ezután az alábbi oldal (3. kép) jelenik meg. A teszt indításához egyszerűen mozgasd az egeret a dobozra, majd kattints egyet; vagy kattints a Kezdés gombra. 3. kép Instrukciós slide-ok Minden teszt (akár gyakorló feladatsorról, akár modulzáró tesztről van szó) ugyanazzal az instukciós diával kezdődik. Az itt található instrukciók, információk elolvasása elengedhetetlen a zökkenőmentes vizsgázáshoz. Hogyan kell használni a SkillToolKitet? ( 4. kép) Információs ikon Ha bizonytalan vagy abban, hogy pontosan mit is kell csinálnod, kérlek, kattints az oldal alján található eszköztár bal sarkában elhelyezett információ (i) ikonra. Ez az ikon útmutatóként szolgál az egész vizsga során, lehetővé téve, hogy szükség esetén (ezt a gombot kiválasztva) segítséget kérj a rendszer használatával kapcsolatban. ​ A betűméret megváltoztatása Ha nem megfelelő a betűméret, módosíthatod azt az eszköztár jobb felső sarkában található ikonra kattintva. ​ Fontos megjegyzés: a kis képernyők használata nem javasolt, mivel nehezebben láthatóak a feladat elemei. Kérlek, próbálj meg minél nagyobb képernyőt használni. ​ Segítség Ha éppen nem tudod mit kell csinálni, mindig van lehetőséged arra, hogy segítséget kérj az felső eszköztár jobb felső sarkában található kédőjel ikonra kattintva. ​ Erre kattintva instukciós videókat fogsz találni, amelyek megmutatják, hogy hogyan tudsz eligazodni a rendszerben. 4. kép A billentyűzetkiosztás beállítása ( 5. kép) A következő dia gombra kattintva megtekintheted a következő slide-ot, az előző dia gombbal pedig egy oldalt vissza lehet lépni (ezek a gombok az oldal alján találhatóak, ld. 5. kép). ​ Egy további állandó dia (videós segítséget) található minden teszt elején, ami a billentyűzetkiosztás beállításához nyújt segítséget. Erősen javasolt a billentyűzetkiosztást magyar nyelvre állítani ahhoz, hogy a lehető legmagasabb pontszámot érd el. Ha kényelmesebb, akkor arra is van lehetőséged, hogy beállíts egy képernyő-billentyűzetet, ami virtuálisan jeleníti meg a karaktereket: ​ Windows OS: Windows button+Ctrl+O macOS: Option+Command+F5 5. kép Hogyan tudok a diák között váltani? ( 6. kép) A hátralévő időt a felső eszköztár jobb sarkában láthatod. A teszt kitöltésére 90 perc áll rendelkezésre, ami fel van osztva a két rész között, de nem feltétlenül egyenlő arányban. Az ikonok (segítség, betűméret, stb.) az egész vizsga során elérhetőek maradnak. Bármikor módosíthatod a hangerőt vagy átválthatsz teljes képernyős módra, ha az oldal jobb felső sarkában található eszköztárban a megfelelő ikonra kattintasz. ​ Kérlek, vedd figyelembe, hogy az utasítások magyar nyelven vannak. Ha bizonytalan vagy a pontos feladatleírással kapcsolatban, kattints az oldal alján található eszköztár bal sarkában elhelyezett információ (i) ikonra (lásd a 6. képet). ​ Ha másik feladatot szeretnél választani, egyszerűen kattints az alsó eszköztár közepén található Lista ikonra. A Lista ikonra kattintva egy lista jelenik meg, amely lehetővé teszi, hogy bármelyik feladatra átválts. Ez az ikon különösen hasznos lehet, ha elérkeztél a vizsga végéhez, de szeretnéd még egyszer átnézni a válaszaidat, vagy ha véletlenül valamit kitöltetlenül hagytál, és vissza kell menned, hogy befejezd. ​ A következő kérdéshez megjelenítéséhez kattints a Következő kérdés gombra. ​ Fontos megjegyzés: Kérlek, vedd figyelembe, hogy a billentyűzeted nyíl gombjainak használata karakterek közötti navigáláshoz csak akkor működik, ha egy mezőbe kattintasz. Ha a kurzor nem a mezőben van, a rendszer az előző vagy a következő diára vált. Azonban egér gombjait is használhatod a karakterek közötti navigáláshoz, bármilyen nehézség nélkül. 6. kép Feladatmegoldás és az első rész vége Fontos megjegyzés: Kérlek, győződj meg róla, hogy ne hagyj üresen egyetlen feladatot sem, mivel a leadás gomb nem lesz elérhető az első rész végén. Ahhoz, hogy ez a rész leadható legyen (lásd a 7. képet), legalább egy karaktert be kell írnod minden feladathoz (,de nem minden elemhez). Ha kihagysz egy feladatot vagy elfelejtesz legalább egy karaktert hozzáadni, az oldal alján lévő eszköztárban Lista ikonjára kattintva tudsz váltani a feladatok között, de az Előző dia gombot is használhatod. Kérlek, győződj meg róla, hogy (különösen másolás és beillesztés során) ne tartalmazzon felesleges karaktereket (pont, vessző, szóköz, formázás, stb.) a mező, mivel ezek helytelen válaszokhoz vezethetnek. Az értékeléshez való haladáshoz kattints a Tovább az értékelésre gombra. Fontos megjegyezni, hogy a gombra kattintás után nincs lehetőség visszalépni a feladatokra. 7. kép Átvezető oldal Miután a Tovább az értékelésre gombra kattintottál, egy átvezető oldal jelenik meg. Ne lépj ki, mivel ez még nem a vizsga vége. A szövegalkotási feladat elindításához kattints a Következő dia gombra. Ha vissza szeretnél térni az első részhez, és újra szeretnéd indítani a tesztet, ezt megteheted az Előző dia gombra kattintva, feltéve, hogy az idő még nem járt le. 8. kép Szövegalkotás Ugyanúgy, mint az első rész indításakor, egy visszaszámláló jelenik meg a felső eszköztár jobb sarkában, amely a hátralévő időt mutatja. A továbbhaladáshoz egyszerűen kattints a Következő dia gombra (ahogy azt a 9. képen láthatod). ​ 9. kép Az utolsó dia és a gyakorló feladatsor újraindítása Az alábbi megerősítő kérdés jelenik meg (10a kép) a véglegesítés előtt. Ezen a ponton még vissza lehet térni az esszéhez. Válaszd ki az Igen vagy a Nem opciót, majd menj vissza az előző oldalra, vagy küldd el az esszét. A Teszt befejezése gombra kattintva tudjuk leadni az esszét, majd megjelenik az utolsó dia (10b kép). Ezen a ponton véget ért a teszt, és kiléphetsz. Az összesített teszteredményedet a tanárodtól fogod megkapni. Ha ez egy gyakorló feladatsor volt, akkor lehetőséged van újra elindítani azt, az idő lejárta után is. A gyakorló vizsga újraindításához kövesd az alábbi lépéseket: 1. Vidd a kurzort a fehér eszköztárra. 2. Keresd meg az Előrehaladás ikont (ahogy azt a 10b képen láthatod). 10b. kép 10a. kép Az Előrehaladás gombra kattintva megjelenik egy új oldal. Itt keresd meg a frissítés ikont a bal felső sarokban, a neved mellett (ahogy azt a 11. képen láthatod). 11. kép Egy felugró ablakban (12. kép) meg kell erősítened, hogy újra szeretnéd indítani a tesztet. Az Igen gombra kattintva újraindul a teszt, és megjelenik az első, instukciós dia (4. kép). 12. kép Az első rész kiértékelése A részletes kiértékelés megtekinthető a főoldalon keresztül. A bal oldali lehetőségek közül az Analitika / Riport menü pont alatt található Záróvizsga eredményeim részre kell kattintani (13. kép). 13. kép A következő oldal (14. kép) fog megjelenni, ahol egy sor egy tesztet jelent. A sor végén található mappa ikonra kattintva jelennek meg a feladatok. A felugró ablakban (15. kép) soronként fognak megjelenni a feladatok. A jobb oldalon található mappa ikonra kattinta jeleníthető meg az eredmény (a megoldás, a helyes és helytelen válaszok). 14. kép 15. kép

  • Zoom segítség | Magyar Iskola

    How to use Zoom We cover the content of the course in the same way as in the classroom with us – don’t worry. You won’t fall behind! We will use video meeting software called Zoom to teach you while the school is closed. Your first lesson will include an introduction to Zoom and how to use it. ​ Please look at this vocabulary before your first lesson. You will need A computer, laptop or phone If possible, use a laptop or computer, not a phone. If you are on a phone you can still fully participate in the class but it will be easier to navigate Zoom with a mouse and keyboard, and the teacher can do more activities with you. Headphones A stable internet connection Your student book / workbook / notebook / pen / pencil (the same as if you were coming to class in the school) How to join your class on your computer/laptop 1. Your teacher or the school will send you an email with a link to your Zoom class. Click on this link. (It is also possible to join a class by going to the Zoom website – https://zoom.us . Click “Join a meeting .” Enter the Meeting ID in the email from your teacher.) 2. If the computer asks you to download an App, say ‘Open Zoom’ or download from here: https://zoom.us/download#client_4meeting and choose "Zoom Desktop Client" 3. Enter your name. (Use your full name not a nickname. Nicknames will be deleted.) 4. (Only the first time) Click ‘I agree' to the terms and conditions. 5. Click ‘Join with Computer Audio’ to connect your microphone. If you arrive before the teacher, you will see the screen below. You can test your audio: How to join your class on your phone 1. Download the Zoom app: Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=us.zoom.videomeetings&hl=en iOS: https://itunes.apple.com/ca/app/zoom-cloud-meetings/id546505307?mt=8 3. The email from your teacher has a meeting ID . Type it in the box at the top. In the example , this is 404 241 287. 4. Type your name in the other box. 5. Click ‘Join meeting’. The first time you join, you must: Click ‘I agree' to the terms and conditions. Give Zoom permission to access your microphone, camera, and storage space. Click ‘Got it’. We don’t plan to use recordings of Zoom sessions. It is your choice if you click ‘Deny’ or ‘Allow’ on the next window. This message will be in your language. The class Once the class starts you will see and hear the teacher, and see (but not hear) the other students. Sometimes the video is off – don’t worry, the teacher will switch it on for you. ​ When you first enter the room your microphone will be muted. Your teacher will turn your microphone on and off at different times in the lesson. When the teacher turns on your microphone, the teacher and the other students will be able to hear you. ​ The teacher will show you materials on the screen, including pictures, audio and videos. ​ You will work as a whole class and in smaller groups. ​ Sometimes the teacher will turn off the video and/or the audio. ​ You will be able to ask the teacher questions by speaking to them or typing. ​ Your teacher will give you homework as normal. ​ This is what the bottom of your computer screen will look like (once you’re in the ‘classroom’, if you can’t see this menu, try touching the screen / moving the mouse). ​ ​ On your phone, you need to click Participants, then ‘Chat’ to see the written conversation in the lesson. Sometimes the teacher will ask you to write in the chat. If there is a problem in the middle of the class (for example, everything stops), please try to join the class again. If this doesn’t work, check your email – the teacher will send you new information. Tips Find a quiet place where you can sit for the lesson with no distractions. ​ If you are using a phone consider setting it to ‘do not disturb’. ​ The sound will be clearer if you use headphones. If your headphones have a microphone, that’s great. If they don’t have a microphone, this is not a problem, just use your phone / laptop microphone. ​ Join the class 10 minutes before it starts to check everything is working so we can start on time. If you are late, don’t worry – you can still join the class. If you have technical problems, reply to the teacher’s email with your class link, and they will try to help you. ​ If you are using a phone the app will drain your battery very quickly. Make sure it is fully charged before the lesson. Zoom will run better if you close all other programmes / apps on your phone or computer. Thanks to

  • Magyar kurzusok gyerekeknek | Magyar Iskola

    KURZUSOK GYEREKEKNEK Partneriskolánk számos, kifejezetten a magyar nyelvet tanulni vágyó gyermekek számára készített tanfolyamot kínál. Ezek a kurzusok úgy lettek kialakítva, hogy megfeleljenek a különböző korosztályok és nyelvtudási szintek igényeinek, egyben izgalmas és hatékony tanulási élményt biztosítva. Az interaktív tanulási módszerekre összpontosítva a tananyagot úgy állították össze, hogy a magyar nyelv elsajátítása egyszerre legyen élvezetes és eredményes. Partnerintézményünk büszke arra, hogy inkluzív tanulási környezetet teremt, ahol minden gyermeket bátorítanak és támogatnak a magyar nyelv elsajátításában. Legyen a gyermek kezdő vagy haladó nyelvtudással, partneriskolánk szakosított kurzusai kiváló lehetőséget kínálnak a fiatal tanulóknak, hogy egyaránt oktató és szórakoztató utazásra induljanak a nyelvtanulás világában. Kállay Andrea tanító, angol-és MID tanár, tananyagfejlesztő ügyvezető tulajdonos Safe in Europe Kft. Email: andrea@learninhungary.hu Telefon, WhatsApp, Viber, Telegram: +36 30 922 9147 További információ és árak: www.learninhungary.hu

  • Általános szerződési feltételek | Magyar Iskola

    ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK Az alábbi Általános Szerződési Feltételek tükrözik a Magyar Iskola Kft. üzleti működésének módját, és a cégünkre vonatkozó jogszabályokat. Ezen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a diákok és az iskola közötti jogi kötelezettségvállalásokat rögzítjük, biztosítva ezzel mindkét fél érdekeinek tiszteletben tartását és védelmét. ​ A Felnőttképzési szerződés a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény alapján szóban jön létre a Magyar Iskola Kft. (1101 Budapest, Kőbányai út 41./C., cégjegyzékszám: 01 09 921566, adószám: 21559499-2-42, Nyilvántartási szám: B/2020/000830) és a Képzett között, és vonatkozik minden a Magyar Iskola Kft. által szervezett képzésre. ​ A felnőttképző felnőttképzési szerződést köt a képzésre vonatkozóan a jelen szerződésben részletezett tartalommal. Képző vállalja, hogy az általa biztosított előzetes tudás és a képzési szükségletek felmérésének eredményei alapján az alábbiakban részletezett nyelvi képzést nyújtja a képzésben résztvevőnek. ​ A szerződés tárgya: felnőttképzési jogviszonyban BEJELENTÉS alapján folyó képzés. A jelentkezési lap kitöltésével és a tanfolyami díj megfizetésével (legkésőbb a tanf olyam kezdetét megelőző hétfőig) a képzésben résztvevő a következő feltételeket fogadja el. ​ 1. Nyilvántartási szám: B/2020/000830 ​ ​2. A képzés helyszíne: 1052 Budapest, Petőfi Sándor utca 11. / „az online térben" 3. A Képző kötelezettség vállalásai: a) biztosítja a képzés jó színvonalát, eredményességét, biztosítja a képzés megvalósításához szükséges feltételeket; b) az előzetes tudás és a képzési szükségletek felmérésének eredményei alapján megállapítja a képzéssel megszerezhető kompetenciához szükséges óraszámot; c) biztosítja a képzéshez szükséges személyi és tárgyi feltételeket; d) esetleges vis maior esetén azonnal tájékoztatja a Képzettet az ütemterv módosulásáról; e) amennyiben egy csoportos tanóra meghiúsul a Képző hibájából, a Képző automatikusan átütemezi az órát az adott kurzus végére, az órarendnek megfelelően; f) statisztikai adatszolgáltatási kötelezettségét a 2013. évi LXXVII. törvény előírásainak megfelelően teljesíti; g) fentiekben részletezett képzést a felnőttképzést szabályozó jogszabályoknak megfelelve biztosítja; h)a képzési csoport haladásának napokra, időpontokra és helyszínekre bontott, óraszám szerinti ütemezéséről és annak esetleges módosulásáról Résztvevőt tájékoztatja; i) a képzéssel kapcsolatos bárminemű változásról a képző a képzettet szóban vagy írásban értesít; ​ 4. A Képzett kötelezettségvállalásai: a) aktívan közreműködik a képzés és értékelés során, az órákon felkészülten jelenik meg, együttműködik tanárával és csoporttársaival, nem lépi túl a megengedett hiányzást; b) elfogadja a képzés ütemezését és pontosan megjelenik az órákon; c) megjelenését a jelenléti íven minden alkalommal aláírásával dokumentálja; d) részt vesz a modulzáró vizsgákon; e) magánóra esetén, ha a képzett általi óralemondás 24 órán belül történik, az megtartott tanórának minősül; f) A politikai nézetek, a pártszimpátiák hangoztatása, a faji és az etnikai hovatartozás, a vallás, a szexuális beállítottság szerinti diszkriminatív megnyilvánulások nem egyeztethetőek össze az Magyar Iskola Kft. által képviselt értékekkel és normákkal, így a képzésből való kizárást vonhatja maga után. ​ 5. Szerződésszegés következményei: a) amennyiben Képzett nem teljesíti szerződéses kötelezettségeit, vagy zavarja a csoport tagjainak haladását, a Képző intézmény kizárhatja Képzettet a képzésből; b) amennyiben a képzett nem jelenik meg pontosan az adott tanóra kezdetekor, a képző nem köteles a képzett részvételét biztosítani, legyen szó személyes vagy online óráról. A késésből eredő károkért a képző nem vállal felelősséget, és pénzvisszafizetésre sem kötelezhető; c) amennyiben bizonyítható módon a Képző Intézmény mulasztása következtében a képzést nem kezdi el vagy a megkezdett képzést nem fejezi be, továbbá nem teljesíti valamennyi szerződéses kötelezettségét, a Képző Intézményt a képzési díj azon kifizetett részére, amelyre képzési szolgáltatást már nem nyújtott, visszafizetési kötelezettség terheli. 6. Tanóra hossza : Egy csoportos tanóra hossza 45 perc. ​ 7. Szintváltoztatás: Ha a képzés oktatója úgy ítéli meg, hogy a résztvevő meglévő tudása lényegesen eltér pozitív vagy negatív irányba a képzés szintjétől, és ez akadályozza a képzésben résztvevő többi tanuló fejlődését, kezdeményezheti a résztvevő más képzésbe való átsorolását. Az átsorolást a képzésben résztvevő köteles elfogadni. ​ 8. Ellenőrzés és értékelés: A résztvevő teljesítményének ellenőrzése és értékelése a tanórákon folyamatos: informális számonkérés szóban és írásban. A tananyagegységek végén formális, központilag összeállított feladatsorral. A feladatsor lehet online vagy papíralapú, a kurzus típusától és a Magyar Iskola Kft. döntésétől függően. Az online tesztírást a SkillDict platform teszi lehetővé. ​ 9. A képzés elvégzésével megszerezhető dokumentum: „Magyar Iskola igazolás” - és/vagy „Tanúsítvány” - A képző Intézmény által a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerében (FAR) kiállított Tanúsítvány. A résztvevő kifejezett kérésére kell kiállítani, választása szerint elektronikus úton vagy papíralapon (az igényről a Résztvevő külön nyilatkozik). A képzés díjának teljeskörű megfizetése és a személyes adatok megadása szükséges a tanúsítvány kiállításához. A képző intézmény a Tanúsítványt a képzés befejezését követően, legkésőbb 60 napon belül állítja ki. Valamennyi modul vonatkozásában a felnőttképzést folytató intézmény által szervezett modul záró vizsga sikeres, legalább 60%-os eredménnyel történő teljesítése esetén állítható ki az igazolás és tanúsítvány is. Amennyiben a hallgató nem éri el a min 60%-os eredményt az adott kurzus zárótesztjén, szintismétlésre kötelezhető. 10. Hiányzások: A Képző a hiányzások miatt ingyenes pótórát nem biztosít. A megengedett hiányzás mértéke: 50%. Ennek túllépése esetén a résztvevő egyéni pótórán, felzárkóztató konzultáción vesz részt saját költségen, ellenkező esetben kizárható a képzésből. ​ 11. Panaszkezelés: A képzésben résztvevő esetleges panasz esetén a tanárához és az intézmény ügyfélszolgálatához fordulhat panaszával, melynek kivizsgálására 8 naptári nap áll a képző rendelkezésére. A panaszos ügyek intézésének lépéseiről a belső panaszkezelési szabályzat rendelkezik. ​ 12. Fizetési módok: A fizetés módja: készpénz, bankkártyás fizetés vagy átutalás. Online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013. ​ 13. Az Fktv. további előírásai a felnőttképzési jogviszonyra vonatkozóan: A felnőttképzési jogviszony a felek erre vonatkozó megállapodása alapján szünetel. A szünetelés alatt egyik felet sem illetik, illetve terhelik a felnőttképzési jogviszonyból fakadó jogok, illetve kötelezettségek. A felnőttképzési szerződést a képzésben részt vevő személy felmondhatja. A felmondás jogának korlátozása vagy kizárása semmis. A felnőttképzési szerződést bármelyik fél azonnali hatállyal felmondhatja, ha a) a képzésben részt vevő személy a képzés folytatására egészségileg alkalmatlanná vált, b) a képzésben részt vevő személy fizetési hátralékát a felnőttképző felszólítása ellenére sem teljesíti vagy c) a képzésben részt vevő személy a tanórákról a képzésben meghatározott időnél többet mulasztott. Hiányzások kezelése a 10. pont szerint történik A képzés megkezdését követően a tanfolyami díj visszafizetésére csak indokolt esetben, egyéni elbírálás alapján van le hetőség. Ebben az esetben az iskola 20% vissza nem terítendő adminisztrációs díjat számol fel. Az elmulasztott órák díjának visszafizetésére nincs lehetőség. ​ 14. Képzési díjak: Az aktuális képzési díjak az iskola honlapján érhetők el, amely a következőket tartalmazza: korábban megszerzett tudás felmérése képzési igények felmérése képzési tanácsadás képzés szervezése részvétel a képzés óráin vizsgáztatási szolgáltatások tanúsítvány tananyag (tankönyv és munkafüzet - csak személyes kurzusok esetében) ​ a) A képzési díjon felül más jogcímen további díjat (vizsgadíj: 0 Ft, pótvizsgadíj: 0 Ft), vagy költséget a Képző nem állapít meg a Képzett terhére, illetve támogatásban sem részesíti ösztöndíj formájában. b) A Magyar Iskola Kft. csak azoknak a személyes jelenlétet igénylő kurzusokon résztvevő hallgatóknak biztosítja a tankönyveket, akik teljes tanfolyami díjat fizettek. Ebben az esetben a tankönyv díját több kurzusra szétosztva számítjuk bele a képzési díjba. A becsatlakozó, nem teljes tanfolyami díjat fizető diákok esetében a kalkulált ár nem tartalmazza a tankönyvek árát. Az online tanfolyamok esetében a képzési díj nem tartalmazza a tankönyveket. 15. Adatkezelés: Képzett tudomásul veszi, hogy a képzésben való részvételhez az adatközlés kötelező, amennyiben Képzett az adatokat nem szolgáltatja, úgy a Képző Intézmény a szolgáltatást köteles megtagadni. A Képzett jelen szerződésben meghatározott adatait, továbbá a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény 21. § (1) bekezdésében meghatározott egyéb adatait Képző Intézmény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény valamint az EU Parlament és Tanács 2016/679. sz. (GDPR) rendeletének előírásai szerint kezeli. Az adatkezelés módja: elektronikusan és/vagy papír alapon, manuálisan történik. Az adatok statisztikai célra felhasználhatók és statisztikai célú felhasználásra személyazonosításra alkalmatlan módon átadhatók. Az adatokat államháztartási vagy európai uniós források igénybevételének és felhasználásának ellenőrzése céljából az e támogatásokat ellenőrző szervek számára továbbítani kell. A Magyar Iskola Kft. mint képző tájékoztatja a Képzettet, hogy online modulzáró teszt esetén a Képzett nevét és e-mail címét megosztja a tesztelőrendszerrel (SkillDict). A Magyar Iskola Kft. mint képző tájékoztatja a Képzettet, hogy a jogszabályban előírt adatszolgáltatási kötelezettségének eleget tesz és a Képzett személyes adatait (legmagasabb iskolai végzettsége, viselt neve, születési neve, anyja neve, születési ország, születési helye, születési ideje, e-mail címe) a Felnőttképzési Adatkezelési Rendszerbe (FAR) továbbítja. Ezen túlmenően a Képző Intézmény a Képzett személyes adataihoz kizárólag a képzés megvalósításának ellenőrzésére feljogosított szervek számára nyújt hozzáférést. A Képző Intézmény a Képzett adatait a keletkezésüktől számított 8. év utolsó napjáig tartja nyilván és kezeli jogszabályi rendelkezés alapján. Képzett a következő jogaival élhet: tájékoztatás, helyesbítés, korlátozás, tiltakozás, panasztétel, bírósághoz fordulás joga. Amennyiben a GDPR vagy más jogszabály további jogokat keletkeztet, úgy e jogokkal is a Képző Intézmény kapcsolattartási lehetőségein élhet a Képzett. Adatkezeléssel, adatvédelemmel kapcsolatban a Képző Intézmény belső szabályozási anyaggal rendelkezik. (GDPR ) ​ 16. Jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvben foglaltak az irányadók. Az esetleges viták eldöntésére a felek kikötik a Fővárosi Bíróság a keltezés helye szerinti járásbíróság kizárólagos illetékességét. ​ 17. Jelentkező kijelenti, hogy a megadott adatok a valóságnak megfelelnek, és tudomásul veszi, hogy önkéntesen adatait a nyelviskola működtetője, mint adatkezelő a jelentkezéssel kapcsolatban kezeli a vonatkozó jogszabályok (GDPR, Info tv., Felnőttképzési tv.) mindenkor hatályos szabályai, valamint belső szabályai alapján. Jelentkező bővebb felvilágosítást, valamint jogait az adatkezelő elérhetőségein gyakorolhatja, valamint fordulhat hatósághoz és bírósághoz. A jelentkezés csak a tanfolyami díj befizetése után érvényes. Magyar Iskola Kft. csak a befizetés után garantálja a tanfolyamon való részvételt. ​ ​18. Fontos tudnivalók: ​a) A képzett személy elfogadja, hogy a tanfolyam módja bármikor változhat személyes részvételről online formátumra, amennyiben az egészségügyi helyzet ezt megkívánja. Emellett szeretnénk felhívni figyelmét arra, hogy a változtatásokat az iskola autonóm módon hozhatja meg, de a csoportok is kérvényezhetik a váltást, ebben az estben minden résztvevő beleegyezésére szükség van. A csoportok elindításához szükségünk van egy minimum létszámra, ami a kurzus típusától függően változik. Kérjük, vegye ezt figyelembe, különösen akkor, ha utazását a kurzus kezdéséhez igazítja, erről minden esetben konzultáljon az iskolával e-mailben. ​ b) A megfelelő létszám hiányában meghiúsult képzéssel kapcsolatban a résztvevő nem élhet semmilyen kártérítési, kötbérfizetési vagy kamatfizetési igénnyel. ​ c) Iskolánk elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás iránt. A Magyar Iskola Kft. a jelentkezési folyamatai és a nyelvórái során is arra törekszik, hogy csökkentse a papír felhasználásának a mértékét. Ezért a Magyar Iskola Kft. a legtöbb hivatalos dokumentuma (jelentkezési lap, szintfelmérő, ÁSZF, számla, igazolás nyelvi szintről stb.) elektronikusan érhető el. ​ d) A Magyar Iskola Kft. hivatalos ügyintézés céljából iskolalátogatási igazolást tud biztosítani leendő hallgatók számára. Fontos frissítés: Az új idegenrendészeit törvény (2023. évi XC. törvény) új jogcímeket állapít meg, melyek között a korábbi Egyéb cél már nem szerepel. Így ezzel a dokumentummal már nem lehet tartózkodási célt igazolni. Az igazolást a Magyar Iskola Kft. csak abban az esetben tudja kiállítani, ha a hallgató kitölti a jelentkezési lapot és a teljes tanfolyam díjat befizeti. Egy hallgató maximum 3 egymásra épülő modulra iratkozhat be előre, amelynek időtartama 6 hónap. Fontos tudni, hogy a tanfolyami díjak nem visszatéríthetők. Ha a hallgató valamilyen okból nem tudja megkezdeni a személyes tanfolyamunkat, a díjat az online tanfolyamainkon is felhasználhatja. Az összeg felhasználásra (a tanfolyam megkezdésére) a hallgatónak egy évig van lehetősége a befizetés napjától. ​ Budapest, 2024.05.28.

bottom of page